Educació emocional

DSC_0444

Programa d’Educació Emocional amb Cavalls:

Partim d’una metodologia vivencial. A través de les experiències viscudes amb els cavalls, elaborem les emocions, sensacions i reaccions surgides per entendre-les i integrarles. En aquest cas tota la feina es du a terme peu a terra, proposem diverses activitats i exercicis a realitzar en funció dels grups (edat, necessitats, nivell d’energía, etc.). Apliquem la Metodologia EAGALA reconeguda a nivell internacional.

– Programa per Escoles: treballem conjuntament amb els mestres per definir necessitats i objectius d’intervenció. Actualment amb l’ajuda de les noves tecnologies, disposem d’un enorme volum d’informació a l’abast de la mà. Per això l’educació s’orienta cada cop més a desenvolupar en nens i nenes els recursos sufiscients per sentir-se capaços, autònoms, segurs, desenvolupant l’autoestima i l’empatia. Les Escoles aposten per una Educació centrada en el desenvolupament personal, potenciar les habilitats esencials de cada individu i la seva conexió i cohesió amb el grup.

– Programa per professors: partint del treball que realitzen a l’aula, treballem amb el claustre de mestres per investigar i descubrir quina es la formula que millor s’adapta a cada equip, tenint en compte els individus que el conformen.

– Programa per grups o equips infantils i juvenils: per conèixer quina pot ser la millor manera de potenciar el treball en equip per a un grup concret, depenent dels seus integrants, experiències i objectius. Per  fomentar la cohesió i la comunicació.

Quins objectius planteja l’activitat?

Aquesta activitat d’aprenentatge no consisteix en donar a les persones, infants o adults, les claus per la resolució dels exercicis o activitats plantejats, consisteix en facilitar i impulsar el procés d’aprenentatge que pugui aportar una millora de les seves habilitats inter i intrapersonals (adquirir coneixements) necessàries per enfrontar-se als conflictes amb els recursos apropiats per resoldre’ls, millorar la comunicació entre els companys i estar preparats per les situacions diàries amb seguretat emocional.

Com aconseguir-los?

Els aspectes més importants que cal desenvolupar per treballar la intel·ligència emocional entre els nens i nenes són aquells que reforçaran els següents punts:

– Fomentar  la observació conjunta, el debat i la iniciativa.

– Estimular una observació més acurada relacionada amb característiques emocionals i de personalitat.

– Observar com gestionar l’aprenentatge i la curiositat en un nou entorn.

– Fomentar la cohesió del grup.

– Estimular l’atenció, la observació dels altres, la consciència corporal i l’expressió de les emocions.

CEIP Sant Esteve de Guialbes i F.C. Tramuntana

10457167_788598674513485_3666544886868565801_n 10453348_788598661180153_4734264595513568506_n 10453337_788599624513390_7752146295700490018_n 10450835_788598601180159_9043553470335333524_n 10418276_788598644513488_8449975128784799189_n 10373789_788598567846829_3341465113105833534_n 10343691_788599634513389_5023397520265523154_n 10309058_788598724513480_1679806843783988528_n

10390122_788598704513482_2652712368788402752_n 10388143_788598694513483_8873916597704059370_n 10468372_788599697846716_8660906837439085907_n